The Data Journalism Handbook 1.0
Loading

Πως να Κατασκευάσετε μια Εφαρμογή Ειδήσεων

Οι εφαρμογές ειδήσεων αποτελούν παράθυρα για τα δεδομένα που βρίσκονται πίσω απο μια ιστορία. Μπορεί να είναι ανιχνεύσιμες βάσεις δεδομένων, μια προσεγμένη απεικόνιση ή ακόμα και κάτι άλλο. Ο,τι μορφή και αν παίρνουν, οι εφαρμογές ειδήσεων ενθαρρύνουν τους αναγνώστες να έρθουν σε επαφή με τα δεδομένα μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο που είναι ιδιαίτερης σημασίας για τους ίδιους: ενημερώνοντας για το δείκτη εγκληματικότητας της περιοχής τους, αναζητώντας καταχωρήσεις σχετικά με τους τοπικούς ιατρούς ή ελέγχοντας την πολιτική συμβολή του υποψηφίου της επιλογής τους.

Όντας κάτι περισσότερο απο μόνο infographics υψηλής τεχνολογίας, οι καλύτερες εφαρμογές ειδήσεων αποτελούν στέρεα προϊόντα. Ξεφεύγουν απο τη ροή των ειδήσεων, συχνά βοηθώντας τους αναγνώστες να λύσουν προβλήματα του αληθινού κόσμου, ή απαντώντας σε ερωτήσεις με τόσο ουσιώδες ή πρωτότυπο τρόπο, έχοντας ως αποτέλεσμα να γίνονται στέρεες πηγές. Όταν οι δημοσιογράφοι στο ProPublica ήθελαν να εξετάσουν την ασφάλεια των Αμερικανικών κλινικών αιμοκάθαρσης, κατασκεύασαν http://projects.propublica.org/dialysis/[μια εφαρμογή] που βοήθησε τους χρήστες να ελέγχουν αν οι ιατρικές εγκαταστάσεις στην πόλη τους ήταν ασφαλείς. Η παροχή μιας τόσο σημαντικής υπηρεσίας δημιουργεί μια σχέση με τους χρήστες που φτάνει πέρα απο αυτό που μπορεί να κάνει απλά μια είδηση ή μια ιστορία.

Αυτή είναι η πρόκληση αλλά και η υπόσχεση της κατασκευής καινοτόμων εφαρμογών ειδήσεων: η δημιουργία μιας σταθερής αξίας. Είτε είστε προγραμματιστής είτε μάνατζερ, κάθε συζήτηση σχετικά με το πώς να κατασκευάσετε μια καλή εφαρμογή ειδήσεων πρέπει να ξεκινά με την ανάπτυξη της προοπτικής του προϊόντος: εστιάστε στο χρήστη και εργαστείτε για κάτι που να αξίζει. Προτού να ξεκινήσετε την κατασκευή, βοηθάει να αναρωτηθείτε τρία πράγματα που θα συζητηθούν στις επόμενες ενότητες.

Figure 1. Μετρητής Κλινικών Αιμοκάρθασης (ProPublica)

Ποιο Είναι το Κοινό μου και Ποιες Είναι οι Ανάγκες του;

Οι εφαρμογές ειδήσεων δεν εξυπηρετούν την είδηση – εξυπηρετούν το χρήστη. Αναλόγως το project, αυτός ο χρήστης μπορεί να είναι ένας ασθενής που επιθυμεί να μάθει την ασφάλεια των κλινικών αιμοκάθαρσης ή ακόμα και ένας ιδιοκτήτης σπιτιού που δε γνωρίζει τη σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής του. Όποια και να είναι αυτή, η συζήτηση σχετικά με την κατασκευή μιας εφαρμογής, όπως και ενός καλού προϊόντος, οφείλει να ξεκινά από τους ανθρώπους που πρόκειται να τη χρησιμοποιήσουν.

Μία μόνο εφαρμογή μπορεί να εξυπηρετήσει πολλούς διαφορετικούς χρήστες. Για παράδειγμα, ένα project με όνομα Curbwise, που κατασκευάστηκε από την Omaha (Nebraska) World-Herald, εξυπηρετεί τους ιδιοκτήτες σπιτιών που θεωρούν οτι υπερφορολογήθηκαν, τους κατοίκους που ενδιαφέρονται για τις αντικειμενικές αξίες κοντινών ακινήτων και τους μεσίτες που προσπαθούν να κρατήσουν αρχείο των πρόσφατων πωλήσεων. Σε κάθε μια από αυτές τις περιπτώσεις, η εφαρμογή εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη ανάγκη, κάνοντας τον χρήστη να ξαναεπιστρέψει.

Οι ιδιοκτήτες σπιτιών, για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστούν βοήθεια στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις κοντινά ακίνητα, ούτως ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν οτι οι φόροι τους είναι αδίκως υψηλοί. Η συγκέντρωση αυτών των πληροφοριών είναι χρονοβόρα και περίπλοκη, ένα πρόβλημα το οποίο το Curbwise λύνει για τους χρήστες τους συντάσσοντας μια φιλική προς το χρήστη φόρμα με όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται ώστε να αμφισβητήσουν τη φορολόγηση στις τοπικές αρχές. Το Curbwise πουλά αυτές τις φόρμες στα 20 δολλάρια και οι άνθρωποι τις αγοράζουν καθώς επιλύουν ένα αληθινό πρόβλημά τους.

Είτε η εφαρμογή σας λύνει ένα αληθινό πρόβλημα όπως το Curbwise, είτε συμπληρώνει το ροή μιας είδησης με ενδιαφέρουσες απεικονίσεις, να έχετε πάντα στο μυαλό σας τους ανθρώπους που θα τη χρησιμοποιήσουν. Επικεντρωθείτε στο σχεδιασμό και στην δημιουργία εργαλείων που θα βασίζονται στις ανάγκες τους.

Πόσο Χρόνο Πρέπει να Ξοδεύω σε Αυτό;

Οι προγραμματιστές στην αίθουσα σύνταξης είναι σαν το νερό στην έρημο: περιζήτητοι αλλά σε μικρή προσφορά. Η κατασκευή νέων εφαρμογών συνεπάγεται την εξισορρόπηση των ημερήσιων αναγκών μιας αίθουσας σύνταξης, ενάντια στις μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις που χρειάζονται για να κατασκευάσει κανείς πραγματικά σπουδαία προϊόντα.

Πείτε οτι ο εκδότης σας έρχεται για να σας δώσει μια ιδέα: το Δημοτικό Συμβούλιο διεξάγει μια ψηφοφορία την επόμενη εβδομάδα σχετικά με το εάν πρέπει να κατεδαφιστούν κάποιες ιστορικά κτίρια στην περιοχή σας. Σας προτείνει την κατασκευή μιας απλής εφαρμογής που θα επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν τα κτίρια στο χάρτη.

Ως προγραμματιστής, έχετε αρκετές επιλογές. Μπορείτε να δείξετε τις μηχανικές σας ικανότητες κατασκευάζοντας έναν υπέροχο χάρτη χρησιμοποιώντας ένα κατα παραγγελία λογισμικό. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ήδη υπάρχοντα εργαλεία όπως το Google Fusion Tables ή ανοιχτές πηγές από βιβλιοθήκες χαρτογράφησης και να ολοκληρώσετε την εργασία σας σε λίγες μόνο ώρες. Η πρώτη επιλογή θα σας δώσει μια καλύτερη εφαρμογή, αλλά το δεύτερο ίσως σας δώσει περισσότερο χρόνο για να κατασκευάσετε κάτι άλλο με την προοπτική αυτό να έχει μια συνεχή επίδραση.

Ακριβώς επειδή η είδηση δίνει τη θέση της σε μια σύνθετη, ελκυστική εφαρμογή δε σημαίνει οτι πρέπει να την κατασκευάσετε. Το ζύγισμα των προτεραιοτήτων είναι σημαντικό. Το μυστικό είναι να θυμάστε οτι για κάθε εφαρμογή που κατασκευάζετε ενδέχεται να υπάρξει ένα τίμημα και να ζημιωθεί η ανάπτυξη, για παράδειγμα, μιας πιθανώς πιο δυνατής εφαρμογής πάνω στην οποία δουλεύετε.

Πώς θα Πάω ένα Επίπεδο Παρακάτω;

Η κατασκευή καινοτόμων εφαρμογών ειδήσεων μπορεί να είναι χρονοβόρα και ακριβή. Για αυτό, είναι σημαντικό να σκέφτεστε το όφελος. Πως μετατρέπεται μία μονάχα επιτυχία σε κάτι ιδιαίτερο;

Η δημιουργία ενός στέρεου project που υπερέχει της συνεχούς ροής ειδήσεων είναι ένας τρόπος. Αντίστοιχα άλλοι τρόποι είναι η κατασκευή ενός εργαλείου που σώζει χρόνο (και η διάθεση ανοιχτών πηγών) ή η εισαγωγή προχωρημένων analytics στην εφαρμογή σας ώστε να μάθετε περισσότερα για το κοινό σας.

Πολλοί οργανισμοί κατασκευάζουν Census χάρτες για να προβάλλουν τις δημογραφικές αλλαγές στις πόλεις τους. Ωστόσο, όταν η εφαρμογή ειδήσεων Chicago Tribune κατασκεύασε τους δικούς της, πήγαν τα πράγματα στο επόμενο επίπεδο αναπτύσσοντας εργαλεία και τεχνικές ώστε να κατασκευάσουν γρήγορα αυτούς τους χάρτες, καθιστόντας τους μετέπειτα διαθέσιμους για χρήση από άλλους οργανισμούς.

Στους εργοδότες μου, στο Center for Investigative Reporting, ενώσαμε μια απλή ανιχνεύσιμη βάση δεδομένων με ένα εξειδικευμένο πλαίσιο καταγραφής γεγονότων που μας επέτρεψε να μάθουμε, ανάμεσα σε άλλα, πως αξιολογούν οι χρήστες την τύχη και την εξευρεύνηση στις εφαρμογές ειδήσεων μας.

Με το ρίσκο να φανείτε υπερβολικοί, πάντα να σκέφτεστε την επιστροφή στην επένδυση. Λύστε ένα ευρύτερο προβλημα, βρείτε τρόπο να προσελκύσετε τους χρήστες, ανοίξτε κομμάτι των πηγών της εργασίας σας, χρησιμοποιείστε analytics για να μάθετε περισσότερα για τους χρήστες σας ή βρείτε ακόμα περιπτώσεις όπως το Curbwise, όπου μέρος της εφαρμογής σας δύναται να σας φέρει κάποιο εισόδημα.

Ολοκληρώνοντας

Η ανάπτυξη των εφαρμογών ειδήσεων έχει διανύσει πολύ δρόμο σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι εφαρμογές ειδήσεων 1.0 έμοιαζαν πολύ με τα infographics 2.0 – διαδραστικές απεικονίσεις δεδομένων, ανανεμιγμένες με ανιχνεύσιμες βάσεις δεδομένων, σχεδιασμένες κυρίως για να εξελίξουν την αφήγηση της είδησης. Τώρα, πολλές από τις εφαρμογές μπορούν να σχεδιαστούν από τους δημοσιογράφους μέσα στην προθεσμία χρησιμοποιόντας εργαλεία ανοικτών πηγών, αφήνοντας να αναλογίζονται μεγαλύτερες ιδέες.

Οι εφαρμογές ειδήσεων 2.0, όπου κατευθύνεται η βιομηχανία , στοχεύουν στο συνδυασμό της αφήγησης και της δημοσιογραφικής δύναμης των δημόσιων υπηρεσιών με την πειθαρχία στην ανάπτυξη προϊόντων και την εμπειρογνωμοσύνη του κόσμου της τεχνολογίας. Το αποτέλεσμα, χωρίς αμφιβολία, θα είναι μια έκρηξη καινοτομίας γύρω από τους τρόπους με τους οποίους τα δεδομένα γίνονται συναφή, ενδιαφέροντα και ιδιαίτερα χρήσιμα για το κοινό μας- και την ίδια στιγμή, με την ελπίδα να βοηθηθεί και η δημοσιογραφία ώστε να πράξει το ίδιο.

Chase Davis, Center for Investigative Reporting