The Data Journalism Handbook 1.0
Loading

Κάρτες Σχολικών Αναφορών του Ιλλινόϊς

Κάθε χρόνο το Συμβούλιο Παιδείας της Πολιτείας του Ιλλινόϊς δημοσιεύει τις σχολικές “κάρτες αναφορών”, δεδομένα που αφορούν τα δημογραφικά στοιχεία και την απόδοση όλων των δημόσιων σχολείων του Ιλλινόϊς. Είναι μια μαζική σειρά δεδομένων – αυτή τη χρονιά ήταν περίπου 9,500 στήλες. Το πρόβλημα με αυτό το πλήθος δεδομένων είναι να διαλέξει κανείς τι θα παρουσιάσει. (Όπως σε κάθε πρόγραμμα λογισμικού, το δύσκολο μέρος δεν είναι να δημιουργήσεις το λογισμικό, αλλά να δημιουργήσεις το σωστό λογισμικό).

Εργαστήκαμε με τους ρεπόρτερς και τον εκδότη της εκπαιδευτικής ομάδας για να διαλέξουμε τα ενδιαφέροντα δεδομένα. (Υπάρχουν πολλά δεδομένα εκεί που φαίνονται ενδιαφέροντα, αλλά που ένας ρεπόρτερ θα σου πεί ότι είναι στην πράξη ελαττωματικά ή παραπλανητικά).

Επίσης ερευνήσαμε και πήραμε συνεντεύξεις από γονείς με παιδιά σχολικής ηλικίας στην αίθουσα ειδήσεών μας. Το κάναμε λόγω ενός χάσματος ενσυναίσθησης - κανείς στην ομάδα εφαρμογών ειδήσεων δεν έχει παιδιά σε σχολική ηλικία. Στη διαδρομή, μάθαμε πολλά για τους χρήστες μας και πολλά για τη χρησιμότητα (ή την έλλειψή της!) της προηγούμενης έκδοσης της σχολικής μας σελίδας.

Figure 17. 2011 Illinois school report cards (Chicago Tribune)

Στόχος μας ήταν να σχεδιάσουμε για ένα ζεύγος συγκεκριμένων χρηστών και περιπτώσεων:

  • Γονείς με ένα παιδί στο σχολείο, οι οποίοι θέλουν να γνωρίζουν πόσο μετράει το σχολείο τους.

  • Γονείς οι οποίοι προσπαθούν να αποφασίσουν που θα ζήσουν, μιας και η ποιότητα του σχολείου παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφασή τους αυτή.

Την πρώτη φορά, η σχολική σελίδα ήταν ένα πρόγραμμα περίπου εξι εβδομάδων, δύο προγραμματιστών. Η ανανέωση του 2011 ήταν ένα πρόγραμμα τεσσάρων εβδομάδων, δύο προγραμματιστών. (Στην πράξη ήταν τρία τα άτομα που εργάζονταν ενεργά στο πρόσφατο πρόγραμμα, αλλά κανένα πλήρους ωραρίου, έτσι το σύνολο αθροίζονταν σε δύο περίπου).

Ένα κομμάτι κλειδί του προγράμματος αυτού ήταν ο σχεδιασμός της πληροφορίας. Παρόλο που παρουσιάζουμε πολύ λιγότερα δεδομένα από τα διαθέσιμα, και πάλι τα δεδομένα είναι πολλά, και το να γίνουν εύπεπτα ήταν μια πρόκληση. Κατά τύχη, δανειστήκαμε κάποιον από το γραφιστικό τμήμα – ένα σχεδιαστή που ειδικεύεται στην παρουσίαση περίπλοκης πληροφορίας. Μας δίδαξε πολλά για τη σχεδίαση χαρτών και γενικά μας καθοδήγησε σε μια παρουσίαση που είναι αναγνώσιμη, αλλά δεν υποτιμάει την ικανότητα ή την επιθυμία του αναγνώστη να κατανοήσει τα νούμερα.

Η σελίδα δημιουργήθηκε στην Python and Django. Τα δεδομένα είναι καταχωρημένα στην MongoDB – τα σχολικά δεδομένα είναι ετερογενή και ιεραρχικά, γεγονός που δυσκολεύει την ενσωμάτωσή τους σε μια σχεσιακή βάση δεδομένων. (Αλλιώς θα χρησιμοποιούσαμε προφανώς την PostgreSQL).

Πειραματιστήκαμε για πρώτη φορά σ΄ αυτό πρόγραμμα με το πλαίσιο διεπαφής χρήστη του Twitter Bootsrtrap και ήμασταν ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Οι χάρτες είναι σχεδιασμένοι με το Flot.

Η εφαρμογή επίσης φιλοξενεί τις πολλές ιστορίες για την σχολική απόδοση, τις οποίες έχουμε γράψει. Με αυτή την έννοια λειτουργεί και σαν πύλη. Όταν υπάρχει μια νέα ιστορία για τη σχολική απόδοση, την τοποθετούμε στην κορυφή της εφαρμογής, μαζί με λίστες των σχολείων που σχετίζονται με την ιστορία. (Και όταν μια νέα ιστορία έρχεται, οι αναγνώστες της www.chicagotribune.com οδηγούνται στην εφαρμογή, όχι στην ιστορία).

Οι πρώτες αναφορές λένε ότι οι αναγνώστες αγαπούν την σχολική εφαρμογή. Η ανάδραση που έχουμε πάρει είναι πολύ θετική (ή τουλάχιστο εποικοδομητική!), ενώ οι είσοδοι στη σελίδα έφτασαν στην οροφή. Ως δώρο, τα δεδομένα θα παραμένουν για μια πλήρη χρονιά, γιατί παρόλο που περιμένουμε οι επισκέψεις να μειώνονται καθώς οι ιστορίες παρέρχονται από την αρχική σελίδα, η προηγούμενη εμπειρία μας δείχνει ότι οι αναγνώστες αναζητούν την εφαρμογή κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς.

Μια σειρά από ιδέες κλειδιά που αποκομίσαμε από αυτό το πρόγραμμα είναι: * Το τμήμα γραφικών είναι φίλοι σου. Είναι καλοί στο να φτιάχνουν τις περίπλοκες πληροφορίες εύπεπτες. * Ζήτησε βοήθεια από την αίθουσα ειδήσεων. Είναι το δεύτερο πρόγραμμα για το οποίο έχουμε διεξάγει ειδησεογραφική έρευνα και συνεντεύξεις και είναι πολύ καλός τρόπος να πάρεις τη γνώμη σκεπτομένων ανθρώπων, οι οποίοι όπως το ακροατήριό μας, έχουν ποικίλο υπόβαθρο και γενικά δεν είναι άνετοι με τους υπολογιστές. * Δείξε τη δουλειά σου! Μεγάλο μέρος της ανάδρασης που πήραμε ήταν αιτήματα για τα δεδομένα που χρησιμοποίησε η εφαρμογή. Κάναμε δημόσια διαθέσιμα πολλά από τα δεδομένα μέσω μιας API, και σύντομα θα εκδόσουμε το υλικό που δεν θεωρήσαμε σκόπιμο να συμπεριλάβουμε αρχικά.

Brian Boyer, Chicago Tribune