The Data Journalism Handbook 1.0
Loading

Ποιό Μοντέλο Αυτοκινήτου ; Οι Βαθμοί Αποτυχίας του Υπουργείου Μεταφορών

Τον Ιανουάριο του 2010, το ΒΒC απέκτησε δεδομένα σχετικά με τον βαθμό επιτυχίας και αποτυχίας του Υπουργείου Μεταφορών για διαφορετικές κατασκευές και μοντέλα αυτοκινήτων. Αυτός είναι ο έλεγχος που προσδιορίζει αν ένα αυτοκίνητο είναι ασφαλές και άξιο να κυκλοφορεί στους δρόμους. Κάθε αυτοκίνητο παλαιότητας άνω των τριών ετών πρέπει να περνάει από ετήσιο έλεγχο του Υπουργείου Μεταφορών.

Αποκτήσαμε τα δεδομένα με ελευθερία πληροφόρησης μετά από μια μακρόχρονη μάχη με την VOSA , το Τμήμα της αρχής Μεταφορών που εποπτεύει το σύστημα του Υπουργείου Μεταφορών. Η VOSA απέρριψε το αίτημά μας για ελευθερία πληροφόρησης για αυτούς τους αριθμούς, στη βάση ότι θα παραβίαζε την εμπορική εμπιστευτικότητα. Υποστήριξε ότι θα μπορούσαν να είναι εμπορικά καταστροφικό για κατασκευαστές αυτοκινήτων με μεγάλα ποσοστά αποτυχίας. Πάντως, αποταθήκαμε στον Επίτροπο Πληροφόρησης, ο οποίος αποφάνθηκε ότι η δημοσίευση της πληροφορίας θα ήταν προς το δημόσιο συμφέρον. Η VOSA κατόπιν αυτού έδωσε τα δεδομένα, 18 μήνες αφού τα ζητήσαμε.

Αναλύσαμε τους αριθμούς, με έμφαση στα πιο δημοφιλή μοντέλα και συγκρίνοντας αυτοκίνητα της ίδιας παλαιότητας. Αυτό έδειξε μεγάλες αποκλίσεις. Για παράδειγμα, μεταξύ αυτοκινήτων 3ετίας, 28% των Renault Meganes απέτυχαν στον έλεγχο του ΥΜΕΤ, σε αντίθεση με μόνο 11% των Toyota Corolla. Οι αριθμοί αναφέρθηκαν στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και στο διαδίκτυο.

Figure 20. MOT failure rates released (BBC)

Τα δεδομένα μας δόθηκαν σε ένα αρχείο PDF 1.200 σελίδων, το οποίο έπρεπε να μετατρέψουμε σε φύλλο εργασίας για να κάνουμε την ανάλυση. Μαζί με την παρουσίαση των συμπερασμάτων μας, δημοσιεύσαμε αυτό φύλλο εργασίας Excel στην ιστοσελίδα των ειδήσεων του BBC, μαζί με την ιστορία μας. Αυτό έδωσε στον καθένα πρόσβαση στα δεδομένα σε μια εύχρηστη μορφή.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι άλλοι μετά χρησιμοποίησαν τα δεδομένα αυτά για τις δικές τους αναλύσεις, τις οποίες εμείς δεν είχαμε το χρόνο να κάνουμε, στη βιασύνη μας να βγάλουμε την ιστορία γρήγορα (και οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις θα επέκτειναν τις τεχνικές μας δυνατότητες στο χρόνο). Αυτές περιλάμβαναν τον έλεγχο των βαθμών αποτυχίας για αυτοκίνητα άλλων ηλικιών, σύγκριση των στοιχείων των κατασκευαστών κυρίως παρά των μεμονωμένων μοντέλων, και δημιουργία βάσεων δεδομένων που μπορούσε κανείς να ψάξει τα αποτελέσματα για μεμονωμένα μοντέλα. Προσθέσαμε συνδέσεις προς αυτές τις ιστοσελίδες από τη δική μας ειδησεογραφική ιστορία στο διαδίκτυο, έτσι ώστε οι αναγνώστες μας να έχουν το όφελος από αυτή τη δουλειά.

Αυτό έδειξε κάποια πλεονεκτήματα της δημοσίευσης πρωτογενών δεδομένων που συνοδεύουν μια ιστορία που βγαίνει από δεδομένα. Μπορεί να υπάρχουν εξαιρέσεις (π.χ. αν σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα για άλλες ιστορίες που θα ακολουθήσουν αργότερα και θέλεις να τα κρατήσεις για τον εαυτό σου στο μεσοδιάστημα), αλλά η δημοσίευση των δεδομένων έχει αρκετά σημαντικά οφέλη :

  • Η δουλειά σας είναι να ανακαλύπτετε πράγματα και να λέτε στον κόσμο γι΄ αυτά. Αν μπήκατε στον κόπο να πάρετε όλα τα δεδομένα, είναι μέρος της δουλειάς σας να τα μεταδώσετε.

  • ΄Αλλοι άνθρωποι μπορεί να εντοπίσουν σημεία με σημαντικό ενδιαφέρον που σας διέφυγαν, ή απλά λεπτομέρειες που έχουν σημασία γι αυτούς ακόμη κι αν δεν ήταν αρκετά σημαντικές για μπουν στη δική σας ιστορία.

  • Άλλοι μπορούν να οικοδομήσουν πάνω στη δική σας δουλειά με παραπέρα, πιο λεπτομερή ανάλυση των δεδομένων, ή με διαφορετικές τεχνικές παρουσίασης ή οπτικοποίησης των αριθμών, χρησιμοποιώντας τις δικές τους ιδέες ή τεχνικές δυνατότητες που μπορεί να αξιοποιήσουν παραγωγικά τα δεδομένα με εναλλακτικούς τρόπους.

  • Είναι μέρος ενσωμάτωσης αξιοπιστίας και διαφάνειας στην δημοσιογραφική διαδικασία. Οι άλλοι μπορούν να κατανοήσουν τις μεθόδους σας και να ελέγξουν το έργο σας αν θέλουν.

Martin Rosenbaum, BBC